Ez itt a reklám helye...
Egy fürdőhely lehet akármilyen ismert, akkor is szüksége van reklámra. Almádi fürdőhellyé válásában a veszprémi lakosok és az itt szőlőbirtokkal rendelkezők tették meg az első lépéseket. Reklám akkoriban szinte nem is volt, csupán a veszprémi újságokban közöltek minden eseményt és hírt "a mi kis Almádinkról" ugyanis a veszprémiek ezidőben így emlegették a községet.
A reklám nagyon sokféle lehet, most azonban egy sajátos reklámozási módot ismertetek, ami nagyon széles körben vitte el hírét Almádinak. Ez a módszer pedig a csekkszelvényeken elhelyezett reklámfeliratok alkalmazása volt. Egy csekken legfeljebb három helyen fordul elő reklámszöveg, nevezetesen az első oldalon egy, a hátsón oldalon pedig kettő vagy három. Miután a csekket háromfelé vágták a postán, minimum két helyen hirdette Almádi értékeit. Igen lényeges volt, hogy melyik vállalatnak, társaságnak vagy személy szerint kinek a csekkjén került elhelyezésre a reklám. Például a "Magyar Úriasszonyok Lapja Kft. Budapest" egy országos terjesztésű lap kiadója volt és így szinte mindenhová elvitte hírünket. Ugyancsak széles körben volt használatos a biankó csekk, amelyet bárki használhatott csupán rá kellett írnia a csekkszámla tulajdonosát, illetve annak számát.
Eddig több mint ötven különféle cég, intézmény, vállalat és személy nevére szóló csekkszelvény került elő. A reklámfeliratok, ábrák és szövegek választéka is elég széles. Eddig 14 félét sikerült összegyűjteni, fekete, kék, barna és zöld színekben. Most pedig következzenek a reklámok, külön felhívva a figyelmet a "Községi Előljáróság, Balatonalmádi" csekkszámla tulajdonosra.
Forrás
Új Almádi Újság 1994. 6. évf. 4. szám, 2. oldal