„A volt Balatonfüredi Hajógyár, területe, kikötője, vasbetonvázas épületei” változatai közötti eltérés

A Helyismeret wikiből
1. sor: 1. sor:
 +
[[Image:A_Balatonfüredi_Hajógyár_látképe1962-ben.jpg|300px|thumb]]
 +
[[Image:Kaldy.jpg|300px|thumb]]
 +
 +
 +
 
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
 
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
  
 +
==Forrás==
 +
 +
*Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996
 +
 +
==Képek forrása==
 +
 +
*Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
 +
*Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.
  
  
 
{{Indoklás
 
{{Indoklás
 
|település=Balatonfüred
 
|település=Balatonfüred
|határozat=6/2015. (V.26.)   
+
|határozat=13/2014.(XI.18.)   
 
|címer=Cimer-bfured.png
 
|címer=Cimer-bfured.png
 
|igazítás=left
 
|igazítás=left
 
|méret=70
 
|méret=70
|indoklás=Az 1782-1915 között felépített balatonfüredi savanyúvízi fürdőtelep elrendezése és épületei funkcionális és esztétikai szempontból az európai fürdőkultúra követelményrendszerének a legsikeresebb magyarországi megvalósulását képviselik.
+
|indoklás=115 év alatt a több tulajdon- és névváltozáson átment Balatonfüredi Hajógyár teremtette meg a hazai vitorlás hajók gyártásának az alapját, és szerzett nemzetközi hírnevet Magyarországnak, Balatonfürednek.
 
}}
 
}}
  
  
  
 
+
[[Category:Balatonfüred]][[Category:Ipari és épített megoldások]][[Category:Balatonfüredi értéktár]]
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
==Forrás==
+
 
+
*Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996
+
 
+
[[Category:Balatonfüred]][[Category:Épített örökség]][[Category:Balatonfüredi értéktár]]
+

A lap 2017. január 23., 22:45-kori változata

Kaldy.jpg


Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.

Forrás

  • Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996

Képek forrása

  • Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
  • Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.


Cimer-bfured.png
"115 év alatt a több tulajdon- és névváltozáson átment Balatonfüredi Hajógyár teremtette meg a hazai vitorlás hajók gyártásának az alapját, és szerzett nemzetközi hírnevet Magyarországnak, Balatonfürednek."

A Balatonfüred Értéktárba bekerült az Értéktár Bizottság 13/2014.(XI.18.) határozata alapján