„A volt Balatonfüredi Hajógyár, területe, kikötője, vasbetonvázas épületei” változatai közötti eltérés

A Helyismeret wikiből
5. sor: 5. sor:
  
 
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
 
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
 +
 +
 +
 +
 +
 +
  
 
==Forrás==
 
==Forrás==

A lap 2017. január 23., 22:46-kori változata

Kaldy.jpg


Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.




Forrás

  • Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996

Képek forrása

  • Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
  • Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.


Cimer-bfured.png
"115 év alatt a több tulajdon- és névváltozáson átment Balatonfüredi Hajógyár teremtette meg a hazai vitorlás hajók gyártásának az alapját, és szerzett nemzetközi hírnevet Magyarországnak, Balatonfürednek."

A Balatonfüred Értéktárba bekerült az Értéktár Bizottság 13/2014.(XI.18.) határozata alapján