„A volt Balatonfüredi Hajógyár, területe, kikötője, vasbetonvázas épületei” változatai közötti eltérés

A Helyismeret wikiből
1. sor: 1. sor:
[[Image:A_Balatonfüredi_Hajógyár_látképe1962-ben.jpg|300px|thumb]]
 
[[Image:Kaldy.jpg|300px|thumb]]
 
  
 +
[[Image:Kaldy.jpg|300px|thumb|right|'''1941 A Káldy-féle középső csarnok''']]
  
 +
[[Image:Hajogyar2.jpg|300px|thumb|right|'''Épül a BHRT új Hajóépítő Üzeme''']]
 +
 
  
 
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
 
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
 
  
  
20. sor: 20. sor:
 
*Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
 
*Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
 
*Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.
 
*Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.
 
 
 
{{Indoklás
 
{{Indoklás
 
|település=Balatonfüred
 
|település=Balatonfüred

A lap 2017. január 23., 23:11-kori változata

1941 A Káldy-féle középső csarnok
Épül a BHRT új Hajóépítő Üzeme


Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett az un. Eötvös-tanya helyén az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.




Forrás

  • Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996

Képek forrása

  • Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
  • Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.
Cimer-bfured.png
"115 év alatt a több tulajdon- és névváltozáson átment Balatonfüredi Hajógyár teremtette meg a hazai vitorlás hajók gyártásának az alapját, és szerzett nemzetközi hírnevet Magyarországnak, Balatonfürednek."

A Balatonfüred Értéktárba bekerült az Értéktár Bizottság 13/2014.(XI.18.) határozata alapján